ITKP102 Programming 1 (6 cr)
Description
Sisältö
Rakenteisen ohjelmoinnin perusteet. Johdatus algoritmeihin ja ongelmanratkaisuun. Perustietorakenteet, niiden käyttäminen ja soveltaminen. Tietokoneohjelman suunnittelu, kirjoittaminen C#-kielellä, ja virheiden jäljittäminen. Harjoitustyönä kukin opiskelija toteuttaa oman pelin hyödyntäen Jypeli-kirjastoa. Myös lukuisissa viikkotehtävissä tutkitaan peleistä tuttuja ongelmia.
Suoritustavat
Suoritustapa 1: riittävästi demotehtäviä, harjoitustyö, debuggausnäyte, tentti.
Suoritustapa 2: Muuten sama kuin tapa 1, mutta ei tenttiä, ja vähintään 5 demopistettä joka kerta, mukaan lukien 2 pistettä tähtitehtävistä. Arvosana on tällöin enintään 1.
Suoritustapa 3: debuggausnäyte, harjoitustyö + loppukoe.
Suoritustapa 4: Muut opettajan kanssa etukäteen sovitut tavat.
Arviointiperusteet
Kokeen pistemäärä määrää kurssin arvolauseen. Demotehtävistä ja luentoaktiivisuudesta voi saada
lisäpisteitä. Samoin erityisen vaativasta harjoitustyöstä.
Learning outcomes
Additional information
Huomioithan, että kurssin työmäärä on n. 15h per viikko. Lisätietoja työmäärän jakautumisesta kurssin kotisivulta.