KAIA042 Perspectives on Learning and Development (5 cr)
Description
Completion methods
Participation in contact teaching and/or independent study, learning assignments and/or exam. Completion mode will be specified in the study programme.
Assessment details
Active participation in teaching and completing and passing learning assignments/exam.
Learning outcomes
- hahmottaa keskeisiä oppimisen ja kehityksen teoreettisia lähestymistapoja
- soveltaa teoreettisia lähestymistapoja erilaisiin käytännön oppimis- ja opetustilanteisiin elämänkaaren eri vaiheissa
Description of prerequisites
kasvatustieteen perusopinnot
Study materials
Suoritetaan kirjallisuudesta yhteensä kolme teosta seuraavasti:
1. Driscoll ja 2. Aubrey & Riley sekä 3. Robinson TAI 4. Sugarman
1. DRISCOLL, M. 1994/2004/2014. Psychology of learning for instruction. Boston: Allyn and Bacon (lukuunottamatta lukuja 8 ja 10)
2. AUBREY, K. & RILEY, A. 2019. Understanding & using educational theories. (2nd Edition). Los Angeles: Sage.
3. ROBINSON, O. 2013. Development through adulthood. An integrative sourcebook. New York: Palgrave MacMillan.
4. SUGARMAN, L. 2005. Life-span development: frameworks, accounts and strategies. New York: Taylor & Francis.