LPES1009 Digital environments and ICT in Physical education (2 cr)
Description
Liikuntasovellusten ja –menetelmien sekä muiden digitaalisten materiaalien arviointi.
Digitaalisten ympäristöjen ja –menetelmien terveysvaikutukset.
Teknologian ja digitaalisuuden hyödyntäminen toimintakyvyn ja hyvinvoinnin edistämisessä.
Suoritustavat:
Aktiivinen osallistuminen opetukseen:
- luennot 8 tuntia, harjoitukset 20 tuntia
- pienryhmä/parityöskentely
- itsenäinen opiskelu
- ryhmä/paritehtävän ja yksilötehtävän suorittaminen
Arviointiperusteet:
Pienryhmätehtävä 50 %
Yksilötehtävä 50 %
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
tuntee laajasti liikuntateknologiaa sekä digitaalisia ympäristöjä liikunnan ja terveyden edistämisen kontekstissa.
osaa tarkastella monipuolisesti digitaalisuuden ja teknologian merkitystä liikunnanopettajan työn kannalta.
hyödyntää tarkoituksenmukaisesti digitaalisia oppimisympäristöjä, mobiilioppimista, liikuntateknologiaa sekä sosiaalisen median sovelluksia liikunnan opetus-oppimisprosessissa.
osaa pohtia viestintään, tekijänoikeuksiin, tietosuojaan ja digitaalisiin toimintaympäristöihin liittyviä eettisiä kysymyksiä opettajan työssä.
osaa suunnitella liikunnanoppimista tukevia toimenpiteitä hyödyntäen teknologiaa ja digitaalisia ympäristöjä yksilölliset ja ryhmän tarpeet huomioiden.
osaa hyödyntää tieto- ja viestintäteknologiaa liikunnan opetuksen ja opettajan toimimisen tukena.
osaa kehittää ja kokeilee erilaisia digitaalisia menetelmiä liikunnanopetuksessa.
Study materials
Verkkomateriaalit
Liikuntapedagogiikka: Digi-luku