OPEA212 Emotional and Interaction Skills in Teaching (2 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023
Description
Opettajan tunne- ja vuorovaikutustaidot ja niiden oppiminen
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa havainnoida ja tutkia opettajan työtä koulun sosiaalisissa suhteissa
- ymmärtää itseään vuorovaikuttajana ja osaa asettaa itselleen kehittymistavoitteita tuleviin opintoihin
- osaa soveltaa tunne- ja vuorovaikutustaitoja erilaisissa haastavissa vuorovaikutustilanteissa
- tunnistaa ryhmän turvallisuuteen ja koheesioon vaikuttavia tekijöitä ja osaa toimia niiden edistämiseksi
Additional information
Opintojakso on osa liikuntapedagogiikan opiskelijoiden kasvatustieteen perusopintoja
Study materials
Opetusohjelmassa mainittu oppimateriaali sekä:
Gordon, T. 2006. Toimiva koulu. ISBN: 951-627-587-7
Greene, R. 2009. Koulun hukkaamat lapset. Opas haastavasti käyttäytyvien lasten auttamiseksi. ISBN: 978-951-792-391-0
Talvio, M. & Klemola, U. 2017. Toimiva vuorovaikutus. ISBN: 978-952-451-736-2
Gordon, T. 2006. Toimiva koulu. ISBN: 951-627-587-7
Greene, R. 2009. Koulun hukkaamat lapset. Opas haastavasti käyttäytyvien lasten auttamiseksi. ISBN: 978-951-792-391-0
Talvio, M. & Klemola, U. 2017. Toimiva vuorovaikutus. ISBN: 978-952-451-736-2
Completion methods
Method 1
Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti. Arvosanakohtaiset arviointikriteerit esitellään opetuksen alkaessa.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (2 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Study methods:
Pienryhmäopetus ja oppimistehtävät