TTIA1003 Health Communication (3 cr)
Description
Kohderyhmälähtöinen terveysviestintä eri kanavissa
Asiantuntijan rooli terveysviestinnässä
Joukkoviestintä ja sosiaalinen markkinointi terveysviestinnässä
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
tunnistaa viestinnän merkityksen terveyden ja terveysosaamisen edistämisessä
tunnistaa oman asiantuntijaroolinsa terveysviestinnässä
tunnistaa eri kohderyhmien yleisimpiä viestintäkanavia ja terveystiedon lähteitä
osaa soveltaa tiedeviestinnän sekä terveysviestinnän perusteita eri kohderyhmille ja eri toimintaympäristöissä
osaa arvioida terveysviestintää
Description of prerequisites
LTKY1003 Viestinnän perusteet liikunta- ja terveystieteissä tulee olla suoritettuna tai meneillään opintojakson alkaessa
Study materials
Hopwood T., Merritt R., Tukia H., Wilskman K. & Lähteenmäki, M. 2012. Sosiaalisen markkinoinnin ABC. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos. ISBN 978-952-245-513-0 101 s. (e-kirja)
Parvanta C. & Bass S. 2020. Health Communication. Strategies and skills for the new era. Jones & Bartlett Learning. 324 s. ISBN: 9781284065879 (e-kirja) (soveltuvin osin)
Shiavo, R. 2014. Health communication: from theory to practice. Jossey-Bass: San Francisco. ISBN 9781118419120 658 s. (e-kirja) (soveltuvin osin)