TTIA1105 Individual and Communal Dimensions of Andragogic Learning (5 cr)
Description
Sisältö
Opiskelijoiden ja opettajien yhteisöllisyys ja sen merkitys opettamisessa
Erilaiset yhteisöllisyyttä tukevat teoriat, mietelmät ja oppimisympäristöt
Sivistyspedagogiikka
Kansallisten ja kansainvälisten terveystieteisiin
liittyvien alojen opetussuunnitelmat
Suoritustavat
Aktiivinen osallistuminen luentoihin (4 tuntia) ja seminaareihin (20 tuntia)
Yhteistoiminnalliset työtavat (vertais- ja pienryhmätyöskentely sekä vertaisohjaus)
Itsenäinen opiskelu
Oppimistehtävät
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin, oppimistehtävien hyväksytty suorittaminen
Learning outcomes
- rakentaa ja kehittää omaa ja yhteisöllistä osaamista ja asiantuntijuutta yksilön, yhteisön ja organisaation kannalta
- tunnistaa oppimisen yksilöllisten ja yhteisöllisten ulottuvuuksien yhteyden ja dynamiikan
- soveltaa yhteisöllisiä oppimismenetelmiä opiskelijaryhmille
- kehittää opetussuunnitelmia ja pedagogista toimintaa huomioiden yksilöllisyyden ja yhteisöllisyyden ulottuvuuden
- huomioida kansalliset ja Euroopan unionin kansainväliset vaatimukset opetuksessaan
Additional information
Kevätlukukausi
Study materials
Illeris, K. 2009. Contemporary theories of learning. Learning theories…in their own words. London: Routledge
Lave, J., & Wenger, E. 1990. Situated Learning: Legitimate Peripheral Participation. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
Mezirow, J. & Taylor, E. W. (Eds) 2009. Transformative Learning in Practice: Insights from Community.
Wenger E. 1999. Communities of practice: Learning, meaning and identity. Cambridge: Cambridge University Press.
Muuta kirjallisuutta sopimuksen mukaan