VIJP1004 Communication and Persuasion (5 cr)
Description
Sisältö
Opintojaksolla tutustutaan vaikuttamisen ja argumentoinnin perusteisiin sekä kampanja- ja vaikuttamisviestintään. Opintojaksolla tarkastellaan ja analysoidaan vaikuttamaan pyrkivää viestintää eri konteksteissa ja eri toimijoiden näkökulmista.
Learning outcomes
Opiskelija
- tuntee vaikuttamiseen ja argumentointiin liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset vaikuttamisen teoriat
- pystyy jäsentämään viestinnän vaikuttavuuden osatekijöitä
- osaa kriittisesti tarkastella ja analysoida vaikuttamaan pyrkivää viestintää erilaisista teoreettisista ja eettisistä lähtökohdista.
Additional information
Suositus ajoituksesta: 1. vuosi viestinnän ja journalistiikan tutkinto-ohjelmien opiskelijoille.
Study materials
Rieke & Sillars, Argumentation and critical decision making (4. painos tai uudempi, osin) sekä toinen seuraavista: Larson, Persuasion (10. tai uudempi painos) tai Stiff & Mongeau, Persuasive communication (2. painos)
Literature
- Larson, Persuasion (10. tai uudempi painos)
- Rieke & Sillars 2009 Argumentation and critical decision making (4. painos tai uudempi, osin)
- Stiff & Mongeau, Persuasive communication (2. painos)
- muu opintojaksolla jaettava oheiskirjallisuus
Completion methods
Method 1
Participation in teaching (5 cr)
Verkkokurssi
Rieke & Sillars, Argumentation and critical decision making (4. painos tai uudempi, osin) sekä toinen seuraavista: Larson, Persuasion (10. tai uudempi painos) tai Stiff & Mongeau, Persuasive communication (2. painos) + muu opintojaksolla jaettava oheiskirjallisuus
- Rieke & Sillars, Argumentation and critical decision making (4. painos tai uudempi, osin)
- Larson, Persuasion (10. tai uudempi painos)
- Stiff & Mongeau, Persuasive communication (2. painos)