VKTA1012 Early Childhood Special Education Pedagogy, Supplement (2 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023
Description
kehityksen ja oppimisen haasteet ja tuki, inklusiivinen pedagogiikka
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa tarkastella lapsen kehityksen ja oppimisen haasteita ja pohtia niiden tukemisesta yksilön, ympäristön ja vuorovaikutuksen näkökulmasta
- tietää inklusiivisen pedagogiikan keskeiset piirteet ja ymmärtää mitä ne tarkoittavat käytännössä
Additional information
Opintojakso on osa varhaiskasvatustieteen täydentäviä aineopintoja. Tämän opintojakson suorittavat avoimen väylän kautta varhaiskasvatuksen koulutukseen valitut opiskelijat, joiden pohjaopintoina ovat kasvatustieteen aineopinnot.
Study materials
Pihlaja, P. & Viitala, R. 2019. Varhaiserityiskasvatus. Jyväskylä: PS-Kustannus. (luvut 1-3, 5-8, 10-11 ja 15).
Aro, T. & Laakso, M-L. (toim.). 2011. Taaperosta taitavaksi toimijaksi. Itsesäätelytaitojen kehitys ja tukeminen. Jyväskylä: NMI. (luvut 1, 6, 10, 11 ja 12).
Completion methods
Method 1
Description:
Itsenäinen opiskelu, eTentti Exam-järjestelmässä.
Evaluation criteria:
Arvosana perustuu tenttiin.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Exam (2 cr)
Type:
Exam
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish