JOUS105 Maisteriseminaari (5 op)
Kuvaus
Sisältö
Seminaarityöskentelyn keskiössä ovat tieteellisen työn omakohtainen kokeminen, prosessikirjoittamisessa harjaantuminen, kriittisen ja teoreettisen ajattelun ja argumentaatiotaitojen kehittäminen sekä kriittisen rakentavan palautteen antaminen ja vastaanottaminen. Opiskelija syventää tietojaan tieteellisestä tutkimuksesta, sen metodeista ja raportoinnista, syventää tiedonhakutaitojaan, laatii tutkimussuunnitelman ohjaajan kanssa sovittavasta aiheesta, työstää maisteriopintojen opinnäytetyötään sen pohjalta, esittelee hankettaan sen eri vaiheissa ja kommentoi toisten hankkeita.
Suoritustavat
Kontaktiopetus
Arviointiperusteet
Seminaarityöskentely, tutkimus- tai työsuunnitelma, aikataulujen noudattaminen. Seminaarin hyväksytty suorittaminen edellyttää vähintään 80% osallistumista seminaaritapaamisiin.
Osaamistavoitteet
- osaa laatia tutkimus- tai työsuunnitelman
- tuntee ja ymmärtää tutkimuksenteon eettiset periaatteet ja noudattaa niitä
- osaa suunnitella ja hallitsee työskentelyprosessinsa yhteisesti sovittujen aikataulujen mukaisesti
- osaa keskustella omasta työstään, esitellä sitä suullisesti ja kirjallisesti sekä perustella omia valintojaan
- osaa antaa, hakea ja ottaa vastaan palautetta osana seminaarikeskustelua
- on oppinut toimimaan seminaariryhmän aktiivisena ja yhteistyökykyisenä jäsenenä.
Lisätietoja
Suositus ajoituksesta: 4. tai 5. vuosi (pelkästään maisteriohjelmassa opiskeleville 2. vuosi)
Edeltävät opinnot: Journalistiikan aineopinnot, VIES010
Suositellut esitiedot
Kirjallisuus
- Berger. 2016 (4. uud. painos). Media and Communication Research Methods. An Introduction to Qualitative and Quantitative Approaches.
- Brennen. 2018 (2. painos). Qualitative Research Methods for Media Studies.
- King, Horrocks & Brooks. 2019 (2. uud. painos). Interviews in Qualitative Research.
- Madden. 2017 (2. uud. painos). Being Ethnographic. A Guide to the Theory and Practice of Ethnography.
- Toepoel. 2016. Doing Surveys Online.
Suoritustavat
Tapa 1
Osallistuminen opetukseen (5 op)
Kontaktiopetus