OKLS1109 Arviointi opettajan työssä (ped) (4 op)

Opinnon taso:
Syventävät opinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Opettajankoulutuslaitos
Opetussuunnitelmakaudet:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023

Kuvaus

  • Arvioinnin ja palautteen merkitykset oppimisessa ja opettajan työssä
  • Arvioinnin pedagogiset, tieteelliset, eettiset, vuorovaikutukselliset ja yhteiskunnalliset näkökulmat

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:

  • jäsentää ja tarkastella kriittisesti kokemuksiaan ja käsityksiään arvioinnin ilmiöistä teoreettisten käsitteiden avulla
  • soveltaa arvioinnin periaatteita käytännössä

Esitietojen kuvaus

Kasvatustieteen aineopinnot

Kirjallisuus

  • Atjonen, P. 2007. Hyvä, paha arviointi. Helsinki: Tammi.
  • Ihme, I. 2009. Arviointi työvälineenä. Jyväskylä: PS-kustannus.
  • Luostarinen, A. & Nieminen, J. H. 2019. Arvioinnin käsikirja. Jyväskylä: PS-kustannus.
  • Ouakrim-Soivio, N. 2016. Oppimisen ja osaamisen arviointi. Helsinki: Otava.

Suoritustavat

Tapa 1

Arviointiperusteet:
Opiskelija osallistuu luennoille ja demoille sekä tekee itsenäiset tehtävät hyväksytysti.
Valitaan kaikki merkityt osat

Tapa 2

Arviointiperusteet:
Opiskelija osallistuu luennoille ja tekee itsenäiset tehtävät hyväksytysti.
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x

Osallistuminen opetukseen (4 op)

Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi

Opetus

x

Itsenäinen työskentely (4 op)

Tyyppi:
Itsenäinen työskentely
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi

Opetus