RUOS211 Magisterseminarium (5 op)
Kuvaus
Sisältö
Seminaarityöskentelyn keskiössä ovat tieteellisen työn omakohtainen kokeminen, prosessikirjoittamisessa harjaantuminen, kriittisen ja teoreettisen ajattelun ja argumentaatiotaitojen kehittäminen sekä kriittisen rakentavan palautteen antaminen ja vastaanottaminen. Opiskelija syventää tietojaan tieteellisestä tutkimuksesta, sen metodeista ja raportoinnista, syventää tiedonhakutaitojaan, laatii tutkimussuunnitelman ohjaajan kanssa sovittavasta aiheesta, työstää maisteriopintojen opinnäytetyötään sen pohjalta, esittelee hankettaan sen eri vaiheissa ja kommentoi toisten hankkeita.
Suoritustavat
Kontaktiopetus.
Arviointiperusteet
Seminaarityöskentely, tutkimus- tai työsuunnitelma, aikataulujen noudattaminen. Seminaarin hyväksytty suorittaminen edellyttää vähintään 80% osallistumista seminaaritapaamisiin.
Osaamistavoitteet
- osaa laatia tutkimus- tai työsuunnitelman
- tuntee ja ymmärtää tutkimuksenteon eettiset periaatteet ja noudattaa niitä
- osaa suunnitella ja hallitsee työskentelyprosessinsa yhteisesti sovittujen aikataulujen mukaisesti
- osaa keskustella omasta työstään, esitellä sitä suullisesti ja kirjallisesti sekä perustella omia valintojaan
- osaa antaa, hakea ja ottaa vastaan palautetta osana seminaarikeskustelua
- on oppinut toimimaan seminaariryhmän aktiivisena ja yhteistyökykyisenä jäsenenä.
Lisätietoja
Ruotsin kielen syventävät opinnot valinnaisina opintoina suorittavat opiskelijat osallistuvat maisteriseminaariin, mikäli he kirjoittavat tutkielmansa ruotsin kielellä.
Esitietojen kuvaus
Kirjallisuus
- P. Kalaja & al. (2011). Kieltä tutkimassa - tutkielman laatijan opas. (1. painos).
- J. Bell. (2011) Introduktion till forskningsmetodik. (4. painos).
- R. Nyberg & A. Tidström (toim.). (2012). Skriv vetenskapliga uppsatser, examensarbeten och avhandlingar. (2. painos).