VKTA1012 Varhaiserityiskasvatuksen pedagogiikka, täydennysosa (2 op)
Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Kasvatustieteiden laitos
Opetussuunnitelmakaudet:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023
Kuvaus
kehityksen ja oppimisen haasteet ja tuki, inklusiivinen pedagogiikka
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa tarkastella lapsen kehityksen ja oppimisen haasteita ja pohtia niiden tukemisesta yksilön, ympäristön ja vuorovaikutuksen näkökulmasta
- tietää inklusiivisen pedagogiikan keskeiset piirteet ja ymmärtää mitä ne tarkoittavat käytännössä
Lisätietoja
Opintojakso on osa varhaiskasvatustieteen täydentäviä aineopintoja. Tämän opintojakson suorittavat avoimen väylän kautta varhaiskasvatuksen koulutukseen valitut opiskelijat, joiden pohjaopintoina ovat kasvatustieteen aineopinnot.
Oppimateriaalit
Pihlaja, P. & Viitala, R. 2019. Varhaiserityiskasvatus. Jyväskylä: PS-Kustannus. (luvut 1-3, 5-8, 10-11 ja 15).
Aro, T. & Laakso, M-L. (toim.). 2011. Taaperosta taitavaksi toimijaksi. Itsesäätelytaitojen kehitys ja tukeminen. Jyväskylä: NMI. (luvut 1, 6, 10, 11 ja 12).
Suoritustavat
Tapa 1
Kuvaus:
Itsenäinen opiskelu, eTentti Exam-järjestelmässä.
Arviointiperusteet:
Arvosana perustuu tenttiin.
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Tentti (2 op)
Tyyppi:
Tentti
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi